Level-Scaling kann ja durchaus etwas Gutes sein, wenn es vernünftig, d.h. dezent und einigermaßen subtil umgesetzt ist. Das LS in G3 war z.B. ganz okay, nicht so auffällig wie in Oblivion, aber lange nicht perfekt, weil nicht subtil genug. Selbst das LS in MW war gut und dem von Oblivion weit voraus - so viel zum Fortschritt, für den Bethesda steht.
Und sag mal, wie stößt du denn immer auf solche schlimmen Sachen im Inet? Spätestens hier hätte man schon zu lesen aufhören sollen, weil man es offensichtlich mit einem völlig Schwachsinnigen zu tun hat:
Here we have an inescapably dated roleplaying game, blocky and isometric, featuring basic turn-based combat and FMV cutscenes
Isometrische Ansicht gibt es heute noch (Diablo-Serie u.a.), die ersten Spiele waren Echtzeit und nicht rundenbasiert und...FMVs? In Fallout? Teh fuck?
Der folgende Absatz ist aber ziemlich lustig:
It’s funny. Fallout’s is a story of resistance to change in the face of astounding technological breakthrough. I can’t help but feel many of its more conservative fans are akin to those in Fallout’s fiction who created this idealised place for themselves, then angrily rallied against any advancements that society might want to make. And in so many ways, Fallout 3 went on to become representative of its own universe: a place where the tech may have sped on forwards, but ultimately, the soul remained the same as ever.
Ja, so kann man sich die Story von Fallout auch zurechtrücken, wenn man unbedingt eine bestimmte Aussage treffen möchte. Was für ein unfassbarer Idiot. Comedy Gold.
Mass Effect 2 is an RPG. The blue lesbian species are pretty much elves, and biotics are magic. It probably has some lightsaber ripoff too.
Call of Duty, on the other hand, is not an RPG. While it has knives, which count as swords in a pinch, the closest it gets to Elves and magic are Russians.
I don't get the industry's obsession with people who don't like RPGs. Why make RPGs that play like action games? Why not make action games instead? - Vault Dweller