Bethesa und Fanfeedback (latest News on NMA)
Posted: Sat Dec 15, 2007 12:31 am
Ein Interview zwischen Games Radar und Matt Grandstaff (Bethesda's community manager). Meine Meinung anhand einiger Auszüge. 
Dann darf man auch stolz behaupten die Fallout Community mit einbezogen zu haben

aber jetzt kommts...
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Tja nur hinhören allein reicht leider nicht aus !Q: Do developers really listen to gamers?
A: The folks at our office definitely listen to what the fans have to say
Schön wenn man sich aus über 17000 Ideen die heraussuchen kann, die am besten ins Egoshooter Konzept passt.Q: Have ideas generated within the community - on your own forums, for example - ever made it into your games?
A: Definitely. With Fallout 3, we ran a community contest allowing one fan's 'perk' to be included in the game. [...]
Dann darf man auch stolz behaupten die Fallout Community mit einbezogen zu haben


aber jetzt kommts...
Ohho! Oblivion Feedback hat also bei der Entwicklung von FO3 geholfen... hört hört!Q: Does community feedback genuinely help to make better games?[...]
A: I believe it does. [...] I think our team learned quite a bit from feedback we've received from Oblivion, and folks will see how we've responded in Fallout 3 and in future games.The feedback we get [...] to understand what worked and what didn’t work so that we can do better next time.

Das glaub ich ihm sogar! Wobei sich das "we can do better next time" wohl eher auf Gewinnmaximierung bezieht... -.-to understand what worked and what didn’t work so that we can do better next time.
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