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Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Wed Apr 29, 2009 11:58 pm
by Lexx
Nach langer Zeit gibt es mal wieder einen Eintrag im Entwickler-Tagebuch von Bethesda. Diesmal über das Download-Addon "Broken Steel". Eine deutsche Übersetzung ist leider noch nicht online, deswegen gibt's vorerst nur die englische Originalversion zu lesen.
Beyond the mere fact that we were continuing Fallout 3’s story, we were given the task to raise the level cap from 20 to 30. Many issues stood in our way: balancing past level 20, providing new creatures and new NPC’s to challenge the post-level 20 players, creating new weapons and armor, handling the experience points, and generating new freeform quests to name a few. We knew going into this project that many questions had to be answered and that a lot of work had to be done.
[...]

If we were to increase the level cap to 30, we first needed to figure out which factions we wanted to support the new cap.  Super Mutants were one creature we knew we had to support.  The decision was made to keep the Super Mutant Behemoth at the top, so we needed to fill the gap between the Behemoth and the Super Mutant Master.  Thus was born the Super Mutant Overlord - a creature much stronger than a Super Mutant Master and one that is beginning to take on the shape and form of a Behemoth.  Its posture is beginning to show signs of the Behemoth with its large, thick neck and slightly forward head.  Given enough time, the Overlord would eventually grow to become a Behemoth.

To fill the gap for the Feral Ghouls we added the Feral Ghoul Reaver, which wears worn out armor, has special effects emitting from its body, and a new ranged attack, making it visually distinct from the normal Feral Ghouls as well as the Glowing One.

For the Rad Scorpion, we made the Albino Rad Scorpion - a formidable foe that roams the Wasteland, dealing out great amounts of damage, and is much more resistant to attacks than the Giant Rad Scorpion.

For the Enclave, we introduced a new elite fire-based ranged soldier who not only wears new fire-resistant armor, but also wields a new and powerful weapon, the Incinerator.  The Incinerator is a powerful ranged fire attack that ignites its victims upon impact.
Zum Eintrag selbst wurden auch noch einmal drei neue Screenshots aus "Broken Steel" beigesteuert:
Image Image Image
Link:
Forging the Steel

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 12:07 am
by Vault 0 Bewohner
Kampfghouls  ??? laufende, Laserstrahlen schießende Schrotthaufen  ??? wtf wo sind wir nur gelandet?

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 12:37 am
by Tyler
Hachja... ::)

Wenn nicht Fallout draufstünde, würd ichs übelst stylish finden...

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 1:28 am
by Surf Solar
Wenn ich sowas lese wie frei uebersetzt "Ja, ehm, wir hatten keinen Plan, welche Ub0r  Monster wir fuer alle Spieler jenseits Level 20 einbauen sollten. Also entwickelten wir "Teh Albino Scorpion" ! "  :wall1cf:


Und zur Story sag ich mal gar nix, da hat Lexx im anderen Thread schon richtig bemerkt, dass sie das Ende wohl einfach noch mehr verkackt haben.
Pathetischer geht's wohl kaum.

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 1:51 am
by Krone83
Was kommt als nächstes Zombie-Frank Horrigan oder ein paar Roboter aus Tactics ? Irgendwie fällt es mir immer schwerer das Spiel ernst zu nehmen.

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 10:25 am
by Lexx
Um mal wieder Tim Cain zu zitieren: "My idea is explore more of the world and more of the ethics of a post-nuclear world, not to make a better plasma gun."

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 10:28 am
by batgilla
Lexx wrote: Um mal wieder Tim Cain zu zitieren: "My idea is explore more of the world and more of the ethics of a post-nuclear world, not to make a better plasma gun."
Wäre schön wenn Bethesda diese Philosophoe verinnerlicht hätte  :(.

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 1:08 pm
by zombi1978
Reich-Ranicki hat es in der jüngeren Vergangenheit vorgemacht:
Was soll das ganze überhaupt? Das ist unerträglich! Nonsens! Überbordender Blödsinn!

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 1:55 pm
by Mr.Wolna
Ich weiß nicht, soll ich Kotzen , Lachen oder weinen. Oder alles gleichzeitig?  :wall1cf:

Ich würde sagen freut euch schon auf Fallout 4 und Fallout The Movie.  :neien

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 6:07 pm
by Micky
THIS! is not Fallout. So kann mans ganz einfach ausdrücken. Wirklich seltsam was aus Fallout geworden ist. ::)

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 6:23 pm
by Mr.Wolna
Jo, aber das war ja zu erwarten.

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 6:28 pm
by Jessica
Kampfrobos, Kampfzombies, Minimechas (PAs ^^), Kampfhelis, Laser, Kanonen, Zisch, Paff Buff...da wurde doch wirklich alles reingestopft, womit ein gewisser Jemand als Kind bestimmt gern gespielt hat.

Ich kann mir vorstellen, dass das bei einseitig erzogenen kleinen Jungs sehr gut ankommen dürfte. 

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 6:32 pm
by zombi1978
War ebenfalls mein Gedanke. Verdammt, Fallout war damals etwas Tolles für alle gewesen. -.-

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 6:35 pm
by Lexx
zombi1978 wrote: Verdammt, Fallout war damals etwas Tolles für alle gewesen. -.-
Eigentlich eher nicht. Fallout war auch nur ein Nischenprodukt.

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 6:38 pm
by zombi1978
Dann war es ein verdammt gutes Nischenprodukt, dass mehr Gruppen ansprach, als das heutige Zeug es tut!  #thumbsup

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 6:43 pm
by Mr.Wolna
Lexx wrote: Eigentlich eher nicht. Fallout war auch nur ein Nischenprodukt.
Jo ,aber doch nur weil der Mainstream zu blöd und blind ist, die Genialität dieses Meisterwerkes zu erkennen.

Re: Fallout 3 Developer Diary: Forging the Steel

Posted: Thu Apr 30, 2009 7:17 pm
by CoolD
Word!